سه شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۳۹۹ 19 رجب 1442 Tuesday, 2 March , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 475 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 42×
آیا روابط عمومی دیده می شود؟ / حامد بنایی
24 جولای 2020 - 11:32
شناسه : 1360
بازدید 174
0

 با ایجاد ساختارهای متوازن و هدفمند در حوزه ارتباطات و روابط عمومی باید گامی ارزشمند در توسعه هویت فردی، اجتماعی و ساختاری را در روابط عمومی‌ها برداشته شود. افق سیستان : اصحاب رسانه بعد از ارتباط با یک سازمان و یا نهاد، در تلاش برای نشر اخبار و رویدادهای مهم آنها هستند. بعد از قرارگیری […]

ارسال توسط :
پ
پ

 با ایجاد ساختارهای متوازن و هدفمند در حوزه ارتباطات و روابط عمومی باید گامی ارزشمند در توسعه هویت فردی، اجتماعی و ساختاری را در روابط عمومی‌ها برداشته شود.

افق سیستان : اصحاب رسانه بعد از ارتباط با یک سازمان و یا نهاد، در تلاش برای نشر اخبار و رویدادهای مهم آنها هستند.

بعد از قرارگیری در لیست خبرنگاران، از طریق پیامک و ایمیل اخبار را دریافت می کنند و نسبت به نشر آن اقدامات لازم را صورت می دهند و در بخش هایی هم نسبت به تهیه گزارش اختصاصی مبادرت می کنند..

حال سوال اینجاست که این برقراری رابطه و نحوه رجوع به مسئولین سازمان ها و نهادها به عهده چه بخش و چه کسی است؟

یکی از قسمت های مهم در هر سازمان بخش روابط عمومی است که وظیفه تبادل با اصحاب رسانه برای نشر بهینه خبر را دارد.

برای اینکه بدانیم جایگاه نوآوری و نقش آن در روابط عمومی کجاست نیاز است نیم نگاهی به وظایف روابط عمومی داشته باشیم. به اعتقاد اساتید این بخش ، اعمال مدیریت شایسته در جامعه، نیاز به اطلاعات و آگاهی های متقن، به روز، واقعی و کارآمد از جامعه دارد.

دستیابی به این اطلاعات و آگاهی ها نیاز به روابط عمومی قوی و پایدار را ضروری جلوه می دهد. اگر بخواهیم به عمده وظایف روابط عمومی بپردازیم می توان به ۱- مطلع کردن و خبر دادن ۲- ترغیب، تشویق ، ترویج  و تبلیغ ۳- انجام تحقیقات  اجتماعی و افکارسنجی و پیوند آن به  منابع سازمان  و عمومی مردم ۴- هماهنگی عوامل مورد نیاز سازمان ۵- برقراری ارتباط با افراد و سازمان ها به نحوی که برای آن فرد یا سازمان اهمیت داشته یا در آینده خواهد داشت، اشاره کرد.

جایگاه امروز روابط عمومی در نوک پیکان حرکتی هر سازمانی قرار دارد. حال با اعلام وظایف این بخش درمی یابیم که چرا یک سازمان به چنین بخشی احتیاج دارد و در واقع بودن و نبودن این بخش چه ارزشی می تواند داشته باشد.

علیرغم هزینه بر بودن بسیاری از فعالیت های روابط عمومی، بودن این واحد در هر سازمان کمک به دیدن درست آینده، شناخت رقبا و بازار و اطلاع از نیازهای جامعه می باشد. این همان چیزی است که یک سازمان پویا به دنبال آن است.

نداشتن یک روابط عمومی درست و سازمان یافته بزرگترین ضربه را به سازمان و نهاد میزند و باعث هدر رفت زحمات مسئولان میشود.

مدیران و مسئولان هر کلامی را که به زبان می آوردند، این افراد مستقر در بخش روابط عمومی هستند که باید مکتوب کنند و آن را در اختیار اصحاب رسانه قرار دهند.
در بخش هایی هم مشاهده شده که مدیر محترم و مسئول عزیز، با استراحت در اتاق و تکیه برصندلی، دستور تهیه یک گزارش را به روابط عمومی می دهد و این مسئولیت را افرادی به عهده دارند که هیچ وقت دیده نمی شوند.

چه بسا در سازمان هایی هم دیده شده که سرپرست و یا مدیر کل محترم، در کمال آرامش سعی در زیر سوال بردن بخش روابط عمومی سازمان خود دارد که جا دارد به این مدیران و سرپرست های عزیز بگوییم، احترام به روابط عمومی سازمان باید در راس امور شما باشد تا آنها با قدرت و تمرکز بهتری بتوانند در جهت ارتقاء سازمان شما فعالیت کنند.

باید به این مدیران بگوییم که فقط ۲۷ اردیبهشت ماه نیست که باید سر به بخش روابط عمومی بزنید و با یک شاخه گل و هدیه ای کوچک از آنها قدردانی کنید، جالب اینجاست که این گل دادن ها هم باید همراه با حضور عکاس بخش روابط عمومی همراه باشد، همان کسی که هیچگاه دیده نمی شود.

مدیران و مسئولین عزیز، بچه های بخش های مختلف روابط عمومی نیازی به توجه شما عزیزان ندارند، اما توقع  قدردانی از فعالیت های مستمری که برای سازمان شما انجام میدهند را دارند.

امروزه روابط عمومی‌ها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه‌ها و پیشبرد اهداف سازمان‌ها تلقی می‌شوند، به عبارت دیگر شاید بتوان گفت که بخش عظیمی از موفقیت یک سازمان مرهون نقش مؤثری است که روابط عمومی‌ها بر دوش می‌کشند.

مدیران محترم و مسئولین عزیز، بچه های روابط عمومی را بیشتر دریابید

حامد بنایی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.