... امروز: یکشنبه - 18 شهریور - 1403
اجتماعی 31 تیر 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری مراسم عزای حسینی در بیش از 2500 نقطه

عشق به امام حسین(ع)شیعه و سنی نمی‌شناسد

به گزارش افق سیستان حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:

از شب گذشته به صورت رسمی عزاداری‌های محرم در بیش از دو هزار و 500 نقطه از سطح این استان پهناور آغاز شده است.

از حدود یک هفته گذشته به صورت جدی سیاه‌پوشی شهرهای استان در اولویت عزاداران قرار گرفت و همراه با دستگاه های اجرایی و نهادهایی به مثل شهرداری‌ها شاهد سیاه‌پوشی خيابان‌ها، معابر و غیره بودیم.

برگزاری مراسماتی همچون مقتل خوانی، اجرای تعزیه، اجرای تئاتر، نمایشگاه‌های مختلف، دسته‌روی‌ها، پذیرایی از عزاداران حسینی توسط مواکب و ایستگاه‌های صلواتی، اجرای برنامه خیمه سوزان، تجلیل از پیرغلامان حسینی و غیره از جمله برنامه‌های #محرم الحرام 1445 در سیستان و بلوچستان است.

هیئت‌های مذهبی باید در روند اجرای برنامه‌ها، تابع کامل مصوبات شورای تامین بوده و از ورود خرافات به عزاداری‌ها جلوگیری کنند.

همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی در غم از دست دادن اباعبدالله الحسین(ع) سوگوار بوده و در این ماه به انواع مختلف به عزاداری می‌پردازند.

سیستان و بلوچستان از ترکیب قومیتی و مذهبی تشکیل شده و بخش قابل توجهی از مردم این استان را هموطنان اهل سنت تشکیل می‌دهند.

اهل سنت در این ماه، مراسمات خاص خود را داشته بە ویژه در روز عاشورا که آن را با فضیلت می‌شمارند و براین اساس با آغاز ماه محرم خود را در سوگ سرور و سالار شهیدان سهیم دانسته و با اجرای برنامه‌های وعظ و سخنرانی در محافل مذهبی بە استقبال از این ماه می‌روند.

امام حسین(ع) شخصیتی فرا اسلامی داشته و همه ادیان الهی و غیر الهی برای ایشان احترام قائل هستند و در زمینه شخصیت اباعبدالله الحسین(ع) کتاب نوشته و شعرگفته و یا تحقیقات گسترده ای انجام داده اند.

نویسنده
ofoghesi_stan
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *