... امروز: دوشنبه - 26 شهریور - 1403
اخبار سیستان و بلوچستان 29 مرداد 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

نشست خبری مديرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اصحاب رسانه با محوریت برنامه های اربعين

به ‌گزارش اختصاصی افق سيستان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع برنامه های اربعين گفت: ما در تلاش هستیم با کمک هیئت های مذهبی و تشکلات مردمی بتوانیم به زائرين پاکستانی و خادمین عزیز در مرز‌ها و مراکزی که در شهر ها محیا شده است، خدمت گذار آن‌ها باشیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که امسال انجام شده است ساخت اپلیکیشن کاربردی با نام عاشق حسین(ع) است که در اختیار زائران پاکستانی قرار خواهد گرفت، این اپلیکیشن موضوعاتی مانند معارف، احادیث،زیارات و توصیه هایی که در سفر لازم است در بر خواهد داشت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: یکی دیگر از تلاش های ما برای زائران پاکستانی این است که مردم استان را در عرصه پذیرایی از زائرين پای کار بیاوریم، مانند مساجد که طور خود جوش و خودکار به جريان پذرایی از زائرين آورد عمل شدند، مردم استان ما این ظرفيت را دارند که مانند مردم عراق از زائران پاکستانی پذيرایی کنند.

وی با اشاره به موضوع اعزام مبلغ دینی گفت: امسال با تعاملی که با اداره راه داشته‌ایم موضوع اعزام مبلغان دینی را با هر کاروان داریم گرچه خیلی از عزیزان روحانی با هزینه های شخصی خود با کاروان ها اعزام می‌شوند و فعالیت های دینی را انجام ميدهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که امسال مطرح است پياده‌روی جاماندگان است که در خیلی از شهرها مردم کیلومتر ها موکب برپا می‌کنند، و مردم به یاد اربعين اباعبدالله پياده‌روی میکنند و این بسیار امر مهمی است.

وی درپایان گفت: تلاش ما برای راه اندازی کاروانی متشکل از دختران و پسران دهه ۸۰ و ۹۰ است که تلاش میکنیم این دو دهه را راهی این سفر زیارتی کنیم، و این دو دهه را در جریان وقایع و تبلیغ و معرفتی دینی قرار بگیرند، موکب های زیادی از سمت استان ما در شهر نجف کربلا سامرا برپا می‌شود که سازمان تبلیغات در حد توانش در حوزه تبلیغی و فرهنگی کمک کرده است، و خوشحالیم که استان ما نقش مهمی در برپایی موکب ها در شهر عراق دارد.

منصور جهانتیغ

نویسنده
ofoghesi_stan
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *