... امروز: جمعه - 27 مهر - 1403
اجتماعی 04 شهریور 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

شهرک ۱۰ هکتاری سلامت آماده ارائه به کادر بهداشت و درمان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت؛ شهرک ۱۰ هکتاری سلامت، مزیت بزرگیست که برای راه انداری مراکز درمانی و مطب ها، آماده واگذاری زمین و ساخت و ساز است.

به گزارش افق سیستان سردار کرمی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این شهرک همچنین مزیتی بزرگ برای پذیرش گردشگران سلامت خواهد بود چرا که بنابه گفته سفرای عمان و قطر، اتباع این کشورها مایل به درمان در استان سیستان و بلوچستانند.

وی افزود: این استان، استانی ثروتمند با سرمایه انسانی جوان و مولد است که یکی از بنیان های اصلی توسعه محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت نوآوری در مجموعه ساختارهای موجود اشاره و تصریح کرد: حوزه مالیات هم مساله ای است که برای پزشکان، باید با توجه به شرایط درباره آن تصمیم گیری کرد و جلوی نارضایتی را گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به جنگ شناختی دشمن اشاره کرد و گفت: در جنگ شناختی ابزار دشمن، رسانه و فضای مجازیست که برای هدایت اذهان بکار گرفته می شود که البته معتقدیم ذهن انسان های با بصیرت به سادگی تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

وی تاکید کرد: ناامیدی مردم یکی از بزرگترین اهداف دشمن است که با اراده قوی و توکل به خداوند، هر حربه ای زمین گیر شده و خواهد شد.

وی در ابتدای سخنانش دو مناسبت روز پزشک و داروساز را تبریک گفت.

دکتر حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این مراسم ضمن تبریک این مناسبت ها و هفته دولت گفت: خوشحالم که به اطلاع پزشکان گرانقدر و پرتلاش برسانم که سقف تعیین شده جهت پرداخت کارانه پزشکان، برداشته شد و میزان مالیات پرداختی اعضای هیئت علمی تمام وقت نیز به ۱۰ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: این یکی از دغدغه های جامعه پزشکی بود که شکر خداوند متعال، رفع شد و این عزیزان، با توجه به میزان تلاش و زحمت، دریافتی خواهند داشت.

دکتر غزنوی همچنین به مرگ مادران باردار بعنوان یکی از شاخص های توسعه اشاره و تصریح کرد: سال ۲۰۲۰ شاخص مرگ مادران باردار اگرچه بدلیل مجموعه عوامل بهداشتی و درمانی در افغانستان ۶۲۰ در هر ۱۰۰ هزار تولد زنده و در پاکستان ۱۵۴ است اما این میزان در کشور ما ۲۲ است.

وی ادامه داد: تفاوت سطح مراقبت های بهداشتی و درمانی را در دو سوی مرز با همین آمار می توان متوجه شد و قدردان زحمات و تلاش های تمام تلاشگران نظام سلامت هستیم.

دکتر غزنوی ادامه داد: این رقم در کشور چین ۲۳ به ازاری هر ۱۰۰ هزار تولد زنده است و در ایالات متحده ۲۱ می باشد بنابراین سطح مراقبت های بهداشتی و درمانی در کشورمان مثال زدنیست.

وی ادامه داد: آنچه مبرهن است اینکه در توسعه سلامت کشورمان، هیچ کشوری به جمهوری اسلامی ایران کمک نکرده است و آنچه اتفاق افتاده، حاصل غیرتمندی و تلاش و مجاهدت فرزندان پاک این آب و خاک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نظام سلامت با تمام توان و امکان برای خدمت به مردم می کوشد و برخی هجمه ها علیه خدمات ارائه شده را به پای نحوه تلاش همکارانمان نمی گذاریم.

وی تاکید کرد: تمام همکاران من در نظام سلامت برای حفظ دستاوردها و پیشرفت های صورت گرفته در تمام سال های پس از انقلاب، جانانه تلاش کرده اند و قدردان تمام این تلاش ها هستیم.

دکتر سیدالحسینی رئیس سازمان نظام پزشکی زاهدان هم در این مراسم با اشاره به جانفشانی کادر درمان در دوران کرونا گفت: فضای رسانه ای و مجازی کشورمان به ایثار جامعه پزشکی بپردازد چرا که تعداد زیادی از این عزیزان هر یک مانند موسسه خیریه هزینه های دارو و درمانی افراد کم بضاعت را تقبل کرده یا سهم خود در هزینه درمان را می بخشند.

وی تاکید کرد: فضای رسانه ای موجود و هجمه علیه پزشکان منصفانه نیست.

در پایان این مراسم از پزشکان نمونه کشوری و پزشکان برتر زاهدان قدردانی شد

نویسنده
ofoghesi_stan
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *