... امروز: یکشنبه - 18 شهریور - 1403
اجتماعی 19 شهریور 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تولد 27 نوزاد درون آمبولانس و 2 احیای قلبی ریوی موفق به همت تکنسین های اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

از ابتدای امسال تاکنون 27 نوزاد توسط تکنسین های اورژانس در آمبولانس بدنیا آمدند و 2 بیمار دچار سکته، با انجام احیای قلبی ریوی به زندگی بازگشتند.

به گزارش افق سیستان – دکتر علی عبدالرزاق نژاد مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم زاهدان گفت: واحدهای امدادی اورژانس 115 از ابتدای امسال تاکنون با انجام 27 مورد عملیات زایمان در داخل آمبولانس تا پیش از رسیدن به بیمارستان، جان مادر و نوزاد را نجات دادند.

وی ادامه داد: همچنین در همین مدت این تلاشگران با اقدامات موثر و احیای قلبی به موقع، به 2 بیمار دچار سکته ، زندگی دوباره بخشیده اند.

دکتر عبدالرزاق تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون همکاران من 30165 مرتبه جهت امدادرسانی به بیماران در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اعزام شده اند.

گفتنی است: اور‍ژانس پیش بیمارستانی زیر مجموعه مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی است و وظیفه آن رسیدگی به موارد فوریتهای پزشکی و ارائه خدمات به مصدومین و بیماران اور‍ژانسی می باشد

مددجویان، بیماران و مصدومان انواع حوادث مترقبه یا غیر مترقبه، در صورت نیاز می توانند با شماره اورژانس 115 تماس حاصل کرده و از ارائه خدمات فوریت های پزشکی بهره مند شوند.

نویسنده
ofoghesi_stan
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *