... امروز: دوشنبه - 26 شهریور - 1403
اخبار سیستان و بلوچستان 13 تیر 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

توزیع عادلانه خدمات بهداشتی در دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین نقاط از سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور است.

دکتر غلامرضا سرگزی مدیرکل دامپزشکی استان اذعان داشت: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان دامپزشکی کشور، توزیع عادلانه خدمات بهداشتی در دوره افتاده‌ترین و محروم ترین نقاط در قالب اردوهای جهادی است. اردوهای جهادی نمونه‌ای ممتاز از خدمت‌رسانی به هم‌نوع و یاری به دیگران است که جوانانی بی‌مزد و منت، در کنار هم در سرمای زمستان و گرمای تابستان، با گام‌هایی استوار برای رفع محرومیت به کمک هم‌نوعان خود می‌شتابند. در این راستا گروه‌های جهادی و جهادگران دامپزشکی استان در قالب 4 اردوی جهادی و 17 رزمایش به 156 روستا به طور مستمر و ارتباط با بدنه مردمی خدمت‌رسانی نمودند.
وی ادامه داد: اردوهای جهادی، مجالی استثنایی برای تجربه فعالیت جمعی، ایجاد روحیه جهادی و تقویت حس نوع‌دوستی است و دستگاه های اجرایی لازم است با نگاهی تکلیف گرایانه، از این اردوها حمایت و پشتیبانی کنند تا با حفظ سرمایه دامی مردم و جهش تولید در راستای تحقق شعار سال و عمل به منویات مقام معظم رهبری بیش از پیش در کنار مردم باشیم.
دکتر سرگزی گفت: در اردوهای جهادی دامپزشکی در سه ماهه ابتدایی سال قریب به 25 هزار رأس دام و بیش از 41 هزار جایگاه دام سمپاشی شدند و قریب به 69 هزار مورد معاینه بالینی و واکسینه گردیدند که این اقدامات جهادی دامپزشکی پویایی روستاها و حفظ جمعیت دامی استان را به دنبال داشته است.
وی با بیان اینکه در این اردوی جهادی دوره آموزش و ترویج درباره بیماری‌های دامی مهم منطقه بویژه بیماری تب برفکی و هاری نیز به صورت چهره به چهره را دنبال کردیم، عنوان کرد: توزیع بروشور و ارائه خدمات بهداشتی و بیماری یابی نیز به صورت کاملا رایگان برای این منطقه انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام برای پیشگیری از بروز بیماری، واکسیناسیون در کنار رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه‌ای است.

نویسنده
ofoghesi_stan
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *